top of page

שיחזור קרום בתולין

ד"ר עמוס בר מנהל את היחידה לפלסטיקה גניקולוגית במרכז הרפואי TLV בתל אביב

לשמחתי ניתוח זה נעשה פחות ופחות שכיח בימינו.

מי עוברת ניתוח כזה?
זה ניתוח יותר עדתי בעדה המוסלמית לא אחת שמענו על מקרי רצח על רקע חילול כבוד המשפחה ולכן חלק נכבד מהנשים שעוברות אצלי את הניתוח זה יכול לשנות את חיי האשה לחלוטין. קבוצה נוספת הן נשים שחזרו בתשובה ורוצות ללכת לחופה עם קרום בתולין. קבוצות נשים נוספות בהן נתקלתי היו נשים מסורתיות בעיקר מעדות המזרח – גיאורגיה ובוכרה.

באיזו הרדמה משתמשים?
ניתן לבצע את הניתוח בהרדמה מקומית אם כי הרדמה כללית קצרה עדיפה.

מה עושים בניתוח?
כאשר קרום הבתולין נבקע, והאשה לא עברה לידה, הוא בעצם מתבקע למספר עלים שנשארים. מה שעושים בניתוח זה הורדת השכבה המכסה את העלים הללו קירובם ותפירתם אחד לשני כך נוצר קרום בתולין חדש ומושלם. כמובן שצריך רופא עם נסיון רב שיודע לבצע ניתוח זה בצורה הנכונה. ככל שמספר יחסי המין לפני הניתוח היה רב יותר כמות שאריות קרום הבתולין קטנות והניתוח דורש יותר מיומנות.

מתי כדאי לבצע את הניתוח?
יש רופאים שעושים ניתוח זה קרוב לחתונה על ידי השמת מספר תפרים בנרתיק. זה ניתוח הרבה פחות מוצלח שלא תמיד עונה לציפיות ולפעמים אפילו מתגלה על ידי בן הזוג החדש בגלל שיש תפרים בנרתיק. מבחינתי הניתוח הרבה יותר מוצלח ככל שהוא נעשה זמן רב יותר לפני החתונה , לפחות חודש לפני. ואפשר גם מספר חודשים רב לפני בתנאי כמובן שהאשה תדאג לכך שלא לקיים יחסים שיהרסו את הניתוח. ניתוח בתזמון כזה נותן תוצאות טובות יותר ואמינות יותר.

האם ירד לי דם ביחסי המין הראשונים??
אם הניתוח מתבצע זמן רב לפני החתונה ב 99% יש קושי בחדירה וכמעט תמיד מופיע דמם. צריך רק לזכור שגם אצל בתולות דמם ביחסי המין הראשונים מופיע ב 70% בלבד.

סיבוכים??
מדובר בניתוח יחסית פשוט ובלי הרבה סיבוכים. אם כי כמו בכל ניתוח יכול להיות זיהום, דימום ופתיחה של התפרים.

bottom of page